KGHM ze złotą statuetką BohaterON w kategorii firma!
Wczoraj przyznano nagrody w ramach ogólnopolskiej akcji BohaterON. KGHM Polska Miedź otrzymała złotą statuetkę BohaterON w kategorii firma, za podejmowane przez spółkę działania na rzecz edukacji historycznej. Nagrody BohaterONy im. Powstańców Warszawskich są przyznawane w 7 kategoriach: pasjonat, instytucja, firma, organizacja non-profit, nauczyciel, osoba publiczna i dziennikarz.
BohaterON – włącz historię! to ogólnopolska kampania o tematyce historycznej mająca na celu upamiętnienie i uhonorowanie uczestników Powstania Warszawskiego oraz promocję historii Polski XX wieku. Projekt ma edukować Polaków, bazując na historiach Powstańców, wzmacniać poczucie tożsamości narodowej, krzewić postawy patriotyczne oraz budować wrażliwość społeczną.
Nazwa akcji stanowi połączenie dwóch słów – polskiego „bohater” oraz angielskiego „ON”, czyli „włączyć”. Angielskie „ON”, zapożyczone z popularnego przymiotnika „on-off”, dosłownie włącza historię bohatera – film lub prezentację. Nazwa projektu ma również sygnalizować chęć włączenia do świadomości społecznej historii ludzi żyjących w czasach drugiej wojny światowej i wykazujących się patriotyczną postawą. Osoby te nie chciały zostać bohaterami i wcale się za nich nie uważają, ale narażając swoje zdrowie za walkę o ojczyznę, stały się wzorami do naśladowania.
KGHM Polska Miedź otrzymała nominację w kategorii firma za patronat nad obchodami ważnych z punktu widzenia polskiej historii rocznic, w tym działaniami upamiętniającymi Bitwę Warszawską.
Od 2019 roku firma pełni rolę Mecenasa Muzeum Powstania Warszawskiego. Firma m.in. z produkowanego przez siebie srebra stworzyła limitowaną serię srebrnych wypinek okolicznościowych, a także zorganizowała wyjazdy do Muzeum Powstania Warszawskiego dla dzieci i młodzieży z Zagłębia Miedziowego. Rok później KGHM – jako Partner Projektów Edukacyjnych Muzeum Powstania Warszawskiego – zapewniał m.in. bezpłatne zwiedzanie Muzeum wszystkim swoim pracownikom. Ponadto, z okazji 76. rocznicy Powstania wspólnie z Teatrem Kamienica przygotował multimedialny spektakl „Godzina W”. W 2020 roku spółka zaangażowała się w promocję 100. rocznicy Bitwy Warszawskiej, zostając patronem i współorganizatorem wielu inicjatyw upamiętniających to wydarzenie.
Gratulujemy!